10/1

Hejåhå, hela jag värker! Eller ja, iaf axlar, armar, rygg, mage och ben. Kanske läge att kräva massage ikväll om mamma inte har för mycket att göra nu när ht-betygen ska sättas.
Igår kom Eva, Tove och Lollo på ett oanmält besök när jag just gått och lagt mig.  det var lite mysigt faktiskt,  trots att jag inte kunde bjuda dem på mackor då brödet var slut.  Det var tur för  min del iaf att jag upptäckte detta på kvällen så jag slapp få ett utbrott på morgonen utan kunde lugnt ta en tallrik fil istället.
Började tidigt med fysik idag trots att det inte är utsatt på mitt schema. Egentligen så borde jag kunna strunta i dessa lektioner som inte finns med, de kan väl inte kräva att jag ska vara såpass uppmärksamm att jag märker att det saknas fysik. Men ärlig som jag är så gick jag endå. Vi fick tillbaka det såkallade np ( jag stör mig fortfarande på att de kallar det np när det inte är det).  Som väntat ett mycket dåligt resultat för min del, svagt vg. Vilket ledde till att vår lärare inte kunde bestämma sig om han skulle ge mig vg eller mvg i slutbetyg utan skulle fortsätta att fundera på  saken. Än finns det hopp..
De andra två lektionerna var tråkiga och jag var för hungrig för att orka koncentrera mig på Lessing och franska verb i imperativ. Mina kära vänner som slutade efter svenskan hade för ovanlighetens skull ätit färdigt när min lektion var slut så jag fick sitta  och surpla soppa för mig själv. Det är riktigt deprimerande att äta sitta själv i matsalen, men som tur var fick man en pepparkaka efter som fungerade tröstmat.
Det har varit kallt idag så man har sluppit pulsa i slask, man fick glida på is istället, klart lyft. Bara att vänta på lite nederbird också så man kan ut och åka pulka i barrtorpsbacken. Kanske dags att börja ta ner julpyntet igen,  fast om jag känner min familj rätt kommer det sitta ett tag till. Åtminstone blir julgardinerna kvar till påsk då påskgardinerna ska upp, dessa sitter sedan till  nästa jul. de som inte känner till våra gardinvanor måste nog tro att vi bara tycker väldigt mycket om färgglada ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback