1/10

Hej hej igen.
Nu är smärtan över för denna månaden ;) hehe. Hade fysikprov idag som sagt. Det gick nog ganska bra tror jag. Inte säker på att det blir mvg, men kanske :). Annars har jag mest tagit det lugnt idag, sjukskrev mig på de andra lektionerna och satt hemma och vilade för jag sov knappt något i natt.

I helgen var jag ju på landet. Det var ganska trevligt faktiskt. På fredag kväll när vi (jag och pappa) kom dit så började vi med att elda lite varmt i köket och vardagsrummet. Och sen tog vi det lugnt.  Jag löste lite sudoku, vilket jag håller på att bli ganska bra på :P och sen läste jag Mio min Mio. Det är faktiskt en ganska bra bok tycker jag. Den påminner faktiskt väldigt mycket om Sagan om ringen på många punkter, man kan ju undra om hon blev lite inspirerad *-). Sen gick jag och la mig tidigt så jag skulle vara pigg nästa dag. Ni anar inte hur kallt det är att sova i ett ouppvärmt hus! Jag hade underställ, fleectröja och två täcken på mig, men jag frös ändå :S

På morgonen väckte pappa mig vid halv 11, satan vad grining jag blev x) Jag tycker nästan synd om min familj som får stå ut med mitt morgonhumör alltså, jag är riktigt hemsk på morgonen. Efter jag ätit frukost tog jag tag i fysiken. Satt i över 5h i sträck, men sen var jag så trött i  huvudet att det bara blev fel hela tiden så jag gav upp och åt middag istället. När man är på landet måste man äta pankakor som är gräddade på vedspisen, en djupt rotad tradition! Så det blev middagen. Det är faktiskt väldigt gott, och det blir inte alls lika gott när man gör det här hemma :S haha. Efter middagen så satte jag mig med sudoku framför öppna spisen igen. Och när jag tröttnat på det läste ja lite Svenska folksagor. Vackra prinsessor, elaka troll, modiga prinsar och lyckliga slut är huvudingredienserna. Vad hade man inte gett för att få vara en av dessa prinsessor... fast de hade ju ingen dator! Muhahaha x)

Gick upp vid 10 på söndagen för att hinna med resten av fysiken. Konstigt hur lätta de där uppgifterna jag inte klarade dagen innan var nu :P Det gick ganska fort att bli färdig iaf så jag fick massa tid över. Gissa vad jag gjorde då.... Sudoku! Haha, det finns faktiskt inte så mycket att göra där. Hjälpte pappa att slå in segelbåten för vintern. Det var jättehöstigt och mysigt där, med en massa härligt färgade löv. Önskar att jag hade haft en bra kamera med mig men inte då, utan bara mobilen ><
 
 Lillstugan

 Sen knata vi till Silvertärnan, båten som går in till Västerås. Jag körde ganska långt  på hem vägen, det gick ganska bra trots att det var ett tag sen nu :)

I morgon är det sovmorgon, värsta skönt att sova...  Gud vilket godissug jag har, och gud vilken tur att det är så jobbigt att gå till konsum att jag är för lat för det. Fast undra egentligen vad som är onyttigast, att  och köpa godis eller att sitta kvar här utan godis *-) haha. Och i morgon ska jag nog inte rida för min pålle har sår vid sadeln. Vet inte om barbacka är en sån bra idé. Eller är du med på en barbackatur Tove? Det har blivit så mycket roligare i stallet nu när Tove är där :) <33
Hejdå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback