15/4

Tisdag.. Nästan bara på  tisdagsmornar som jag har tid att skriva numera,   men det gör mig inte så mycket. Skönt att inte vara helt datorberoende som jag var förut.
Lördagkvällen blev väl inte helt lyckad, eller aa första halvan var trevlig men sen lyckades jag börja bråka med Mattias.. Bra jobbat Klara (Y) Ska inte gå in på några otrevliga detaljer och det löste sig väl sen. Fast jag var sjukt nervös när jag skulle träffa Frida(hon som Mattias bor med) igen igår, skämmdes så inihelvete. Det här ska vi inte göra om.
På söndagen fyllde ju pappa 59 år (gammling!). Glömmde eller snarare orkade inte komma ihåg det på morgonen så jag stannade hos Mattias  och bara myste nästan hela dagen, sen krävdes min närvaro hemma när vi skulle äta tårta. Han fick iaf lite strumpor och sen billjett till R.E.M som spelar i september och som vi ska se tillsammans :).
Låg resten av kvällen i sängen och lyssnade på musik för jag kunde inte sova någe vidare. Tillslut så slängde jag dock (av misstag) mitt headset i ett mjölkglas och sommnade.
Gårdagen var en total trött-dag. satt och halvsov större delen och efter matten kom jag fram till att jag inte skulle orka hänga med på de resterande lektionerna heller utan gick hem till Mattias istället. Har börjat skolka mer på senaste tiden och det är inge bra, men jag orkar verkligen inte. Jag har ingen motivation alls till att plugga,  jag vill ju helst inte bli något alls utan bara få gräva ner mig i en kulle och få leva isolerad i min egen lilla värld där ingen behöver bry sig. Men jag antar att det inte är något valbart alternativ.

Idag ska jag ta stallet för mamma är ju fortfarande som hon är. Fast en snabb galopp skulle inte vara helt fel faktiskt, få känna alla musklerna jobba och känna hur ögonen börjar tåras av vinden, skulle kunna fortsätta i all evighet.. men det orkar ju inte min lilla älskling :P Det kommer bli jobbigt att lämmna tillbaka honom nu till sommaren.. :( Fast det blir nog lite skönt också att inte åka till stallet flera gånger i veckan, det var 3 år sen sist. Tidsöverflöd.
Sitter mest och skriver nu för att fördriva tiden till jag ska gå vilket är om 10 min nu. Att jag aldrig lär mig att inte gå upp för tidigt när jag har sovmorgon, varför får jag för mig att det som i vanligafall tar 45 min skulle ta 1h och 45 min :S 
Hursomhelst
Elin åkte till tyskland igår så nu är det bara jag och Kenneth i några dagar. Gillar Kenneth, han förstår mig och vi har samma humor x)  Men nu måste jag gå  och packa min väska med alla böcker jag måste ha med mig, vilka knappt är några iofs men ändå, det ska göras och helst innnan jag lyckas fåbråttom vilket jag brukar lyckas med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback