8/4

35 skoldagar kvar till sommarlovet! Dags att börja nerräkningen ;)
Har istortsett inte suttit något vid datorn sen sist och det var alltså 10 dagar sen jag skrev. Självklart har jag inte minne nog att komma ihåg saker som hänt under enn så lång tid (åtminstone inte ork nog att dra mig till minnes).
Mamma har bränt ut sig igen... hon ligger bara i sängen och har panikångest och har ingen energi för något alls.  Det är fel! Mamma ska inte vara sån.. Jag vet att jag låter hemsk nu för jag menar hon är ju människa som alla andra och har väl rätt att krascha hon med, Men det känns ändå så fel att behöva trösta henne för det ska ju vara tvärtom. Försöker att inte vara hemma så mycket så jag slipper se det.
Min lilla Tovelitott har blivit stor flicka och fyllt 18, Grattis på henne! (i efterskott dårå). Vi firade henne i fredags med middag. Mysigt att bara vara vi flickor igen. Finaste tjejen, blev så glad när du inte hade långärmat (vet inte om  det betyder något men det känndes ändå bra). Du måste göra mig sällskap på Arvika ju!
Oväntat nog så har jag varit en hel del med Mattelitias (haha).  Kanske för mycket? Eller jag tycker ju inte att det är förmycket men jag tror nog jag har försummat mina vänner en del :( Vill inte vara en svikare men det blir svårt när man är.. ja .. kär kanske. Whatever.
Ska börja traska till tåger om en 40 min och här sitter jag fortfarande i pyjamas. Funderar på att ha kjol idag. Det enda jobbiga är att väskan håller på att haka i kjolen hela tiden och jag vill ju inte visa min extremt charmiga bakdel för alla på tåget. Kanske ska skaffa mig en speciel kjolväska
Skolan börjar gå sämmre. Allt oftare får jag den där klumpen i halsen igen. Jag är helt enkelt inkompetent. Börjar tveka på  om jag ska läsa vidare.. måste ju göra det om jag ska få nån specefik utbildning men är det verkligen värt det? Fast jag antar att det blir svårt att få jobb annars. Men man kan ju tycka att det kunde räcka med 12 års skolgång. Men det löser sig! Det gör alltid det och man ska inte oroa sig för mycket, inte ta i så mycket. Annars ligger man där som mamma en vacker dag och kan helt plötsligt inte göra någonting alls.
Men nu måste jag göra mig iordning om jag ska hinna till skolan! 

Kommentarer
Postat av: Tove

Du ska fortsätta! allting löser sig älskling. Det är ju bara ett år kvar, du ångrar dig om du inte fortsätter. Och du är verklgien INTE inkompetent, hur kan du bara säga det? Bääääbis du äger :D

2008-04-08 @ 18:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback