17/7

Tiden rullar på men inget händer så här sitter man igen, passar mig alldeles utmärkt. Dagen har växlat mellan solsken och regnskurar som om vädret inte riktigt kan bestämma sig. Självklart blir det en skur just när jag ska förflytta mig hemifrån mg tillbaka till Mattias. Men vad är mysigare än en riktig sommarskur när man ändå kan bli torr och varm när man kommer in igen.
Gick upp tidigt idag för att träffa Eva och gå och bada, men eftersom vädret inte blev det bästa så var vi hemma hos henne och baka drömtårta istället. Drömtårta(dvs. chokladrulltårta med smörkräm i) är något jag kan rekomendera. Ligger även en smula nostalgi över det, får mig att minnas de roliga stunderna i hemkunskapköket på rönningeskola..
I förrgår slog jag på stort när det gäller motion. Började med att gå hem till mig från Mattias, sen gå ner till Sofia, sen cykla till stallet, sen rida Kingen och Påven, sen cykla tillbaka till Sofia, och slutligen gå upp till Mattias igen. Det var riktigt härligt att rida igen, det var ju faktiskt över en månad sen sist ( Saknar Primapojken :/ ). Har dessvärre en förjävlig träningsvärk och är allmänt stel, måste verkigen lära mig att jag ska stretcha efter :P. Kvällen spenderades med Mattias och en kladdkaka då det var våran 3 månaders-dag :)
Gårdagen tillbringades med Sofia. Det var trevligt, vi lagade mat och sen red vi tillsammans. Tävlade med Kingen(ca 150 cm) och Påven(ca 170 cm). Påven och Sofia vann en knapp seger som mest berodde på att kingen och jag råkade ta en liten omväg, haha. Han är riktigt snabb trots att han bara är en liten ponny :P
Ikväll tänkte jag slå på stort och försöka laga middag. Det blir någon form av kycklig med wokgrönsaker, bara att hoppas på att det blir ätbart.
På lörag kommer Tove hem igen, längtar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback