4/5

En månad till sommarlovet, underbart! När man är där dvs..
Idag hade jag tänkt ägna eftermiddagen åt matte-plugg inför np på tisdag. Den planen blev det inte så mycket av. Upptäckte att jag klantig som jag är  hade glömt min formelsamlning i skolan och utan den är jag aningens lost. Försökte göra det jag kunde utan den men blev bara irriterad på att det inte gick någe vidare. Tog en pause för att äta, precis lagom till att mamma fick en av sina attacker. Så resten av kvällen har jag legat inne och hållt henne i handen.. Nu har jag ingen energi kvar och tänkte gå och lägga mig snarast,ja jag vet hur mycket klockan är men jag har ingenting som är värt att stanna upp för just nu.
Min hemmakväll med Mattias blev ändå helt okej. Kollade först på 300, tycker den är lite poänglös och den är väl inte riktigt min typ av film men att kolla på film med sin pojkvänn är väldigt mysigt ändå ^^. Sen gjorde vi té och spelade lite spel och så gick vi och la oss.
Igår var jag på dop för första gången någonsin, bortsett från mitt eget och ev. lillsyrrans. Mattias systerdotter fick namnet Emilia :) Såå söt liten tjockisunge! Man blir ju lite sugen på att skaffa sig en egen, haha.
På kvällen chillade jag lite hemma hos Carro och sen sov jag hos Mattias.
Idag så skulle jag rida en sväng med Prima men hästskrället ville inte bli fångad så det blev till att jaga honom i hagen en stund istället. Sådana här dagar är man mindre glad att man har honom. Fast jag vet att jag kommer sakna honom jättemycket när han flyttar. Det ska komma någon och provrida på tisdag och jag hoppas jag slipper vara med för jag kommer vilja strypa människan.
Jag hatar söndagskvällar..
Krikonträdet ( Ungefär som en blandning av körsbär och plommon :P) håller redan på att blomma över, jag hann knappt se att det slog ut ens. Allt går så snabbt när det väl börjat. Det är helt grönt överallt och sommarhagen är full av maskrosor. Sommarkänslor.
Ska ta ett riktigt stort glas mjölk och sen krypa till sängs. Jag hoppas på ett snabbt insommnande så jag slipper tänka så mycket. Hoppas även att jag slipper mardrömmar om dåliga provresultat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback