10/2

Har inte blivit av att jag skrivit på ett tag, har haft fullt upp med att lata mig och våndas över att jag latar mig istället för att plugga.

Inte helt oväntat har jag glömt bort det mesta som har hänt så antagligen är det inte värt att nämna. Har haft en delvis ovanligt trevlig helg. På fredagen träffade jag Sofia och Tove. Vi tjockade oss med glass, spelade spel och snackade en massa. Sen tog vi en sväng ner på gamla pizzerian (vet inte vad den heter ännu) och träffade Carro och lite fler. Trevligt trevligt. Lördagskvällen spenderades först hos Eva som fyllde 19 år, grattis på henne! Sen gick vi till Kalle och partade lite. Minna minnen är aningens suddiga. På söndagen mådde jag inge vidare men jag hade lovat pappa att gå på en konstutställning så det var bara att bita ihop. Det var faktiskt väldigt fina tavlor med fjällmotiv. Sen åt vi plankstek, jammi.

Allahjärtansdag närmar sig och även om jag själv inte behöver känna mig så ensam denna dag i år så är jag fortfarande emot hela konceptet. De som har någon kan väl tycka om varandra alla dagar på året och behöver väl inte någon speciell dag till det. Den är endast till för att få alla lessna människor att tröstäta geléhjärtan så affärerna gör en vinst. Dagen borde framförallt inte uppmärksammas i skolor. Minns själv hur det var att inte få en enda ros medan de "populära" i klassen fick tiotals. Men nog klagat om det.

Snart är det sportlov och jag längtar som en tok efter att få vara ledig och rida Påven. Carro och Lollo och eventuellt några fler tänkte åka på kryssning men jag tror inte jag har pengar till det, måste ju få mat denna månaden också.

Men nu ska jag gå och äta lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback