27/1

Sitter i skolan och har håltimme på grund av en inställd fysiklektion. De flesta andra kunde gå hem men jag läser ju franska och får alltså stanna kvar. För en gångs skull har jag faktiskt utnyttjat denna tid på ett vettigt sätt och skrivit en labbrapport till biologin. Det känns faktiskt som jag har lite koll på biologin som omväXling och det är ganska skönt för vi har prov snart.
Träffade Sofia i lördags i alla fall. Det var väldigt trevligt och jag har fått mig en sysselsättning på sportlovet: ta hand om Påven. Det ska bli kul att få rida ut i skogen lite grand istället för att bara harva runt i ridhuset com i och för sig också är kul på sitt sätt. Men omväxling är ju det bästa.

Mattias har bestämt sig för att måla om i helgen så vi får se hur det blir med det. Själv är jag sugen på att träffa någon.

På fredag och på lördag ska jag och Elin vara på Berzeliusdagarna. Det är någon form av kemiträff med lärare och elever från hela landet. Hoppas det blir någorlund kul, det lär ju i alla fall vara med underhållande än att vara i skolan.

Annars händer det inte så mycket. Vaknade med ont i foten i morse så jag har fått halta runt under dagen. Man kan ju undra om jag var ute och sprang maraton och vrickade mig i sömnen inatt. Sen har jag även ont i ena örat, vilket jag har haft av och till i säkert ett år nu. Kanske borde gå till vårdcentralen och kolla upp det eftersom det börjar gå mig lite på nerverna att det gör ont att tugga och gäspa.

Men ska gå och fixa lite småsaker innan lektionen börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback